ONLINE BOOKING SERVICE
NEWS
--Concerts--
VIENNA MOZART ORCHESTRA
year-round, playing concerts in
Golden Hall, State Opera, Konzerthaus
VOLKSOPER VIENNA
Viennas main stage for operetta,
opera, musicals and ballet
VIENNA STATE OPERA
one of the leading and most
famous opera houses in the world
--Events--
SPANISH RIDING SCHOOL
Lipizzaner Performance, year-round
Michaelerplatz 1, 1010 Vienna
VIENNA FILM FESTIVAL
Wiener- Eistraum and Weihnachtstraum
Location Rathausplatz, 1010 Vienna
MADAME TUSSAUDS VIENNA
Open 364 days a year
Riesenradplatz, 1020 Vienna
--Highlights--
VIENNALE V'18
Oct 25 – Nov 8
Vienna International Film Festival
AN EVENING IN SCHOENBRUNN
year-round
Schloss Schönbrunn, Orangerie
WIENER FESTWOCHEN
May 10 – June 16
#festwochen2019
--Follow Us--
ALLGEMEINE GESCHÄFTSBEDINUNGEN (AGB's)
1. Vertragsgegenstand:
1.1 Wir vermieten vollständig möblierte und mit üblichen Utensilien ausgestattete Ferienwohnungen zum Zwecke der Beherbergung von Gästen. Der Apartmentpreis beinhaltet sämtliche Nebenkosten wie Strom, Wasser und Heizkosten.
1.2 Verbrauchsmaterial (WC – Papier, Spülmittel, Bettwäsche, Handtücher usw.) ist vom Gast zu stellen und wird daher im Laufe der Mietdauer nicht ersetzt.
1.3 Wir bieten weder Frühstück noch andere Mahlzeiten an. Das Mitbringen von Haustieren ist bei einigen Apartments gegen Aufpreis möglich.
2. Buchungsbedingungen:
2.1 Mindestdauer:
Sie können unsere Apartments bereits ab einem Monat mieten.
2. 2 Buchung:
Die Buchung kann direkt auf unserer Homepage über das „Online Booking Service“,
per Mail unter welcome@traditional-apartments-vienna.at durchgeführt werden.
Zahlungsbedingungen: Bei Buchung sind mindestens 50% Anzahlung fällig. Nach Eingang Ihrer ersten Teilzahlung auf unserem Konto erhalten sie eine Reservierungsbestätigung per E-Mail.
2.3 Stornobedingungen:
...bis 45 Tage vor Ankunftstag: keine Stornogebuehr
...bis 14 Tage vor Ankunftstag: Stornogebuehr 50%
...bis 5 Tage vor Ankunftstag: Stornogebuehr 75%
...bis 0 Tage vor Anreise: Stornogebuehr 100%
3. Ankunfts – und Abreisezeiten:
3.1 Ankunft (Check-In)
Check in ist ab 14:00 Uhr möglich.
Unsere Schlüsselübergabezeiten sind 14.00 Uhr - 22.00 Uhr.
Vor 14:00 Uhr und nach 22:00 Uhr ist eine Gebühr von 15 Euro fällig.
3.2 Abreise (Check–Out)
Das Apartment muss vom Gast bis 10:00 Uhr geräumt werden. Wir verrechnen eine weitere Nächtigung, wenn die Check-Out Zeit ohne gesonderte Vereinbarung nicht eingehalten wird.
4. Akzeptierte Zahlungsarten:
Wir akzeptieren:
Bezahlung per Kreditkarte und in Euro.
Wir akzeptieren keine Fremdwährung und Schecks.
5. Regelungen in Bezug auf Unbewohnbarkeit der Apartments
Sollte sich herausstellen, dass ein Apartment aufgrund von Mängeln, Wartungsarbeiten oder anderen betrieblichen Erfordernissen nicht bewohnbar oder verfügbar ist, haben wir das Recht, dem Kunden ein anderes als das von ihm gebuchte Apartment zuzuteilen, dieses Apartment muss mindestens den gleichen Standard wie das ursprünglich gebuchte Apartment aufweisen. Es wird der Preis des ursprünglich gebuchten Apartments verrechnet.
Jede weitere Haftung ist ausgeschlossen.
6. Pflichten des Gastes
Der Gast muss uns oder den beauftragten Handwerkern jederzeit Zutritt zum Mietobjekt gewähren um Inspektionen, Reinigungen oder Reparaturen durchzuführen. Wir tragen dafür Sorge, die Privatsphäre des Kunden soweit wie möglich zu wahren und wir den Zeitpunkt soweit als möglich zuvor ankündigen.
Der Gast hat die Pflicht, das Apartment und dessen Einrichtung und Inventar pfleglich zu behandeln, als wäre es sein Eigentum.
Der Gast übernimmt alle Kosten für die Behebung von Schäden, die von ihm mutwillig oder durch unsachgemäße Behandlung herbeigeführt werden. ( z.B : Glasbruch, grobe Beschädigung oder Verschmutzung von Möbeln oder Textilien, Brandspuren ect.) in voller Höhe.
Bei Verlust eines Schlüssels muss der Gast die Kosten für den Einbau eines neuen Schlosses inklusive sechs Schlüsseln übernehmen.
Die Gäste sind dafür verantwortlich, Ihren Abfall regelmäßig in den dafür vorgesehenen Behältern im Hof des Gebäudes zu entsorgen.
7. Sonstiges
Das Apartment darf nicht an andere Personen weitervermietet bzw. untervermietet werden.
Wir haften nicht für Diebstahl, Verlust oder Beschädigung von Eigentum oder Verletzungen und Erkrankungen des Gastes.
Etwaige Beschwerden oder Mängel müssen sofort übermittelt werden, damit wir so schnell wie möglich die Behebung des Problems veranlassen können.
Bei Beförderung des Gastes durch uns, ist die Haftung nach Maßgabe der Kfz- Versicherung für Personen und Sachschäden begrenzt.
8. Fundsachen
Werden auf Anfrage gegen Kostenerstattung nachgesandt. Die Aufbewahrungsfrist beträgt zwei Wochen.
9. Allgemeines
Es gilt österreichisches Recht. Für anfallende Streitigkeiten aus diesem Vertrag und seiner Erfüllung gilt – soweit gesetzlich zulässig – der Sitz der Ferienwohnung als ausschließlicher Gerichtsstand als vereinbart. Die Berichtigung von Irrtümern sowie von Druck- und Rechenfehlern bleibt vorbehalten. Mündliche Abreden werden erst wirksam, wenn sie von uns schriftlich bestätigt werden.
Sollte eine der obigen Bestimmungen unwirksam sein, so berührt das die Gültigkeit der anderen Bestimmungen nicht. Anstelle der ungültigen Bestimmung gilt eine ihr möglichst nahe kommende gültige Regelung.
GENERAL BUSINESS TERMS
1. General subject of the contract:
1.1 We rent out completely furnished und with the usual utensils furbished holiday apartment for the use of the accommodation of guests. Included in the price of the apartment are all extra costs such as electricity, water, and heating costs.
1.2 Material such as toilet paper, dishwasher detergent, bedclothes, towels, etc. must be supplied by the guest and will, therefore not be replaced during the course of the rent.
1.3 We offer neither breakfast nor other meals. We allow our guests to take their pets with them. If you choose to so there is however an extra charge.
2. Booking provisions:
2.1 Minimum time limitation:
You can rent our apartments for a minimum of one month.
2.2 Booking:
Booking can be done directly on our home page using the online booking service,
by e-mail using the address: welcome@traditional-apartments-vienna.at
The terms of payment are a deposit of minimum 50% of the total costs when booking. After having received your initial payment, you will receive your confirmation of reservation by e-mail.
2.3 Terms of cancellation:
Up to 45 days before the confirmed booking date there is no cancellation fee.
Up to 14 days before the confirmed booking date there is a cancellation fee of 50% of the full sum.
Up to 5 days before the confirmed booking date there is a cancellation fee of 75% of the full sum.
Cancellation on the day of arrival obliges you to pay the amount due in full
3. Arrival- and departure times:
3.1 Arrival, check-in
Check in is possible at 2 p.m.
Our hand-over of keys times are from 2 p.m. to 10 p.m.
Before 2 p.m. and after 10 p.m. there is an extra charge of € 15,--
3.2 Departure, check-out
The apartment must be cleared by the guest by 10 a.m. We will charge a further day if the stated check- out time is not observed unless there is a previous agreement.
4. Accepted forms of payment:
We accept only credit cards.
We don’t accept any payments in other currencies other than Euro’s or checks.
5. Regulations in reference to the livability of the apartment
In case the apartment cannot be used due to a defect, maintenance work or other requirements, we reserve the right to offer our guests another apartment. We guarantee that the apartment offered in exchange for the booked one is of at least an equal standard as the originally booked apartment or higher. The price of the originally booked apartment will be charged with no extra costs incurred.
You will be exempt from any arising liability.
6. Obligations of the guests
The guest is obliged to allow commissioned skilled workers entry in case of any repairs, inspections or cleaning work that needs to be done. We take care to minimize the disturbance of our guest’s privacy as far as possible and will announce the time at which the work will be done as far in advance as possible.
The guest has the duty to treat the furnishings of the apartment with due care as if it were his or her own.
The guest assumes all costs incurred in case of damage that are due to improper use, as, for instance, by breaking of glass, soiling of the furniture or textiles, burn marks and the like in full.
In case of loss of a key, the guest will bear all costs of replacement of the lock including labour and the including standard set of 6 keys.
The guests bear the responsibility of regularly disposing the waste in the waste container in the courtyard of the building.
7. Miscellaneous
It is not allowed to rent the apartment to a third party.
We are not liable for and loss of the private property, injuries or sickness of any of our guests.
Any complaints or defects must be communicated immediately in order for us to remedy the situation as soon as possible.
In case of transit by us, from the airport to the apartment, for example, our liability is limited to the vehicle insurance in reference to material damage or injury.
8. Lost property
Lost property will, at your request, be sent to you by post. The postage will be charged to you. We will keep the lost item, or items, for a limited period of 2 weeks.
9. General information
In any case the Austrian law applies. In case of an eventual legal dispute resulting out of these general terms of business, in so far as it is legally permissible, is the location of the holiday apartment agreed to be the place of venue. Excepted are errors and or omissions as well as printing or calculation mistakes. Oral agreements will become valid as soon as they have been confirmed in writing.
Should one of the above mentioned regulations be ineffectual, the remaining clauses are thereby not affected in their validity. Instead of the invalid regulation one closest to its regulative content will apply.